سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://MarketingNews.ParsiBlog.com
« تازه های دنیای بازاریابی و فروش را با ما تجربه کنید » 

     شرکت معروف رتبه بندی برند جهان با نام «اینتر برند» (Interbrand) دو سالی است که در کنار انتشار لیست با ارزش ترین برندهای جهان، لیستی از شرکتهایی را منتشر می کند که به بهترین نحو، حفاظت از محیط زیست را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

      به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)، امسال کدام برندها از همه سبزترند؟ شاخص «سبز بودن» در سالهای اخیر براساس معیار «حفاظت از محیط زیست» و میزان «مسئولیت پذیری» شرکتها درباره طبیعت و جهان سنجیده می شود.
امسال، در صدر شرکتهای سبز جهان، شرکت «تویوتا» ایستاده است که دلیل انتخاب آن، تولید اتومبیل هایبرید «پریوس» (Prius) است که توانست در ذهن مردم لقب کم آلاینده ترین اتومبیل جهان را از آن خود کند و در تمام سا‌لهایی که از تولیدش می گذرد، همواره در بهبود کیفیت آن تلاش شده است.
رتبه دوم را در این لیست، شرکت «جانسون اند جانسون» (Johnson & Johnson) به خود اختصاص داده که تولید کننده محصولات تند مصرف بهداشتی است. این شرکت در سال گذشته یک برنامه داوطلبانه بسیار رویاپردازانه به نام «آینده سالم 2015» (Healthy Future 2015) را به اجرا گذاشت که این شرکت تا سال 2015 خود را متعهد می کند در 60 قلم از محصولاتی که به بازار عرضه می کند، از بسته بندی گرفته تا نحوه تولیدشان، هیچ گونه اثر منفی زیست محیطی وجود نداشته باشد که امسال 30 عدد از این محصولات تولید شده اند.
شرکت شماره سه نیز یک شرکت خودروسازی ژاپنی است که «هوندا» (Honda) نام دارد. هوندا از سال 1972 به این طرف یک هدف و رویای بسیار بلند برای خود تعیین کرده است:« تلاش برای تبدیل به شرکتی که جامعه می‌خواهد این شرکت وجود داشته باشد»
هوندا یکی از پیشروان تکنولوژی خودروهای الکتریکی و خودروهای هیدروژن سوز بوده و حتی داوطلبانه و به‌رغم ضرردهی بسیار، به تاسیس بیشتر جایگاه‌های عرضه هیدروژن و برق به خودروهای نوین تاکید کرده است.
     رتبه‌های بعدی را در این لیست شرکتهای «فولکس واگن» آلمان، Hp آمریکا، پاناسونیک ژاپن، Dell آمریکا و «زیمنس» آلمان در اختیار دارند.

     نکته جالب در مورد این لیست این است که شرکتهایی که هرساله در لیست با ارزشترین برندهای جهان که «اینتربرند» منتشر می‌کند، بالاترین جایگاه‌ها را دارند، در این لیست رتبه‌های پایین را به خود اختصاص داده اند. به عنوان مثال شرکت «کوکاکولا» که سالهاست لقب با ارزشترین برند جهان را در اختیار دارد، در این لیست جدید رتبه 23 و شرکت مایکروسافت رتبه 33 را دارد و ساندویچ فروشی «مک دونالد» که رتبه زیر 5 در با ارزشترین برندها را دارد، در زمینه حفاظت از محیط زیست رتبه 45 را کسب کرده است.

     باید صبر کرد و دید که روند توجه مصرف‌کنندگان به سیاستهای سبز شرکتها درسالهای آینده باعث خواهد شد که ارزش برندهای مطرح جهان و رتبه بندی آنها را تحت تاثیر قرار دهد یا خیر؟

 


[ یکشنبه 91/4/11 ] [ 1:27 عصر ] [ رضا قلی پور ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 4208